Veel inspiratie voor bewuste keuzes op de FestiFair in Leusden

Tijdens de ledenbijeenkomst op 13 oktober jl. in het Groene Huis gonsde het even rond bij enkele dialoogtafels: “Sta jij dan niet op de FestiFair in Leusden?” “Als het vol is wil ik mijn kraam wel met jou delen hoor”.

Belang van bewust ondernemerschap

Door het zien van de conceptversie van het leuke promo filmpje, dat Dick van den Berg gemaakt heeft van het Inspiratie Festival033, werd er enthousiast over doorgepraat. De FestiFair is een nieuw initiatief van de gemeente Leusden georganiseerd door De Groene Belevenis als onderdeel van het programma Duurzaam Doen Dagen.  Hiermee wil de gemeente aandacht geven aan het belang van bewust ondernemerschap,  lokale initiatieven een podium geven en duurzaam handelen stimuleren. Een initiatief waar ook Bewust Amersfoort e.o. blij mee is.

Diversiteit

Bewust Amersfoort was dan ook heel goed vertegenwoordigd met: Esther Verest met Just Beautiful, Thijs Landman met Groene Gadgets, Magda Bannink met Samenspel-Natuurlijk, Tineke Bruinink met SoulAdvice, Madelon Revermann met Hemel-Bed, Helma van Schendel met  BeeBox en ondergetekende met AnotherYou. Er was een mooie diversiteit aan bewuste ondernemers ter aanvulling op het duurzame energie aanbod en de andere sociale initiatieven die er stonden.

Ludieke openingsact

Na de ludieke openingsact om 10.30u door de Vuilnismannen, die een trommel concert gaven op oude vaten en kliko’s samen met gasten uit het publiek, hield Lodewijk Hoekstra (dé duurzame tuinexpert van TV) een inspirerend betoog over bewuste keuzes maken. Ondertussen kwam het publiek langzaam op gang en ontstond er een leuke ongedwongen sfeer.

De waarde van je spijkerbroek

Ik heb zelf heel veel leuke gesprekken gevoerd met zowel volwassen als ook met kinderen over de “waarde” van je spijkerbroek op basis van z’n ecologische voetafdruk. Veel verbazing en menig schaamrood kwam er los bij het horen dat er alleen al zo’n 8000 liter water nodig is om één spijkerbroek te kunnen produceren. Papa’s die hun kind probeerden uit te leggen hoeveel 8000 liter dan wel is maakte de verwondering compleet. Mijn missie om mensen anders naar hun spijkerbroek te laten kijken is dus wel gelukt. En daar ging het mij om.

Waardevolle investering

Overall gezien hebben de deelnemers een mooie gelegenheid gehad om nieuwe contacten te kunnen leggen en zichzelf zichtbaar te maken. Het was een waardevolle investering om mensen te inspireren tot het maken van bewuste keuzes.

 

Ingrid Verheij

AnotherYou is een hip label voor tassen, kussens en accessoires van geüpcyclede materialen. Elk item is handgemaakt en uniek. Kan ook op bestelling.

Plaats hier je reactie!


Je bericht wordt verzonden...